søndag 6. oktober 2013

Prosjekt Oktober


Da har jeg den siste måneden min gått gjennom hele bloggen min. Bare for moro skyld. For å se min utvikling fra mine sene tenår frem til midten av 20-årene (dags dato). Det er saker jeg har sagt som 19 åring som jeg idag skulle ha formulert på en helt annen måte, det er innlegg jeg ikke skjønner bæret av og ikke fatter hvorfor jeg har publisert det her.
Det viser vel at også jeg går gjennom livets skole og lærer meg nye ting. Danner meg nye tanker og utvikler meg personlig år etter år. Det her skal jeg ikke gå mer inn på, det er heller noe annet jeg har lagt merke til:

1. Det er betydelig færre kommentarer på alle mine blogginnlegg som er blitt publisert etter 3. Februar 2011. Den 3. Februar ble dette blogginnlegget: «Ladøveskolene leve» anbefalt på lesernes VG - og 8000 mennesker klikket seg inn på bloggen min i løpet av fem timer. Dagen etter åpnet jeg bloggen min for google. Dersom du nå googler ”Jannice døv” får du frem min blogg. Og jeg begynte også samtidig å dele mine nye innlegg på facebook (d
et her er nok min største tabbe i min blogghistorie). Nå var ikke bloggen min lenger like anonym - så facebook-kjente kunne like gjerne få ta del i mine tanker, resultatet ble jo til at folk heller kommenterte der på facebook enn her inne. Jeg husker fremdeles mine topp ti innlegg med 50 kommentarer, men diskusjonene finnes ikke her inne... 
Offtopic: Og jeg husker også en periode da jeg fikk mange venneforespørseler fra eldre bekjente på facebook som ville ta del i diskusjonene der inne – spesielt rundt dette innlegget «Døves Tidsskrift ramler ned i postkassen» og for se hva som ble sagt av hvem. Jeg godtok dere alle, men la dere selvfølgelig i limited profile. Ingenting er gratis her i verden ;)

2. Anonyme kommentarer her inne på bloggen har jeg aldri svart på, fordi de nettopp er anonyme. I begynnelsen gjorde jeg dette helt ubevisst, etterhvert ble jeg mer og mer bevisst på å ikke bessvare dem. Jeg gjør dette av prinsipp.

3. Det er innlegg hvor jeg i kommentarfeltet etter en diskusjon har sagt at et oppfølgingsinnlegg skal komme. Og det er tre oppfølgingsinnlegg som aldri har kommet enda:
- Om kvinnegruppen Ottar (oppfølgingsinnlegg til «rett skal være rett»).
- Hvilke bøker jeg anbefaler (oppfølgingsinnlegg til «Jeg leser deg!»).
- Da internettet kom til Norge (oppfølgingsinnlegg til «Jeg bøyer meg i støvet,ære være Norge»).

Prosjekt Oktober handler om å gjøre opp for meg på bloggen min:
Ved å kontakte dere alle som har kommentert mine innlegg på facebook og spørre om tillatelse til å reposte deres kommentarer under samme innlegg HER på bloggen min. Jeg kommer også til å angi dato for når dere kommenterte det den gang på facebook. Jeg håper dere er positive til dette og behjelpelige til å realisere prosjektet mitt. 

Og oppfølgingsinnleggene som jeg har snakket om skal også komme i løpet av denne måneden og neste måned, først ut er: «Kjære anonym» som for øvrig kommer innen en time.

5 kommentarer:

Caisanne sa...

spennende prosjekt du har på gang :p bare å legge ut kommentarene! :)

Casper sa...

:) Med alder kommer erfaring - og det er kanskje erfaringen som får en til å undre hvorfor man sa det og det når man var yngre :) Uansett hva - så har du alltid värt og er en frisk pust i debattklimaet :D

Claudia sa...

Jeg kjenner så godt til den følelsen å lese tilbake til tidligere innlegg, og lure på hva i all verden jeg tenkte da.. Humoren jeg hadde da, virker teit i dag.. Men så morsomt å lese og se utviklinga på den andre siden.. Jeg tror jeg har holdt på siden 2006 :)

Og nå ser jeg at det er bare søskene Lund som har kommentert på dette innlegget :p

Jannicke K. sa...

Hehe ja Claudia, jeg la fort merke til det! Og bare så det er sagt; jeg digger søsknene Lund!! :D

Kommentarene deres er herlige!! Det gjelrder også alle dere andre som våger å legge igjen spor her!

Gunilla WL sa...

Oh är ni där nu! Jag längtar tillbaka till MV, speciellt till affären i Chilmark där döva samlades varje dag för prat... känna på atmosfären där :-)