torsdag 5. september 2013

Da Norge ble blå...

«Når flyttet du til Sverige?»
Det gleder meg å se at flere av mine venner ikke er generasjonsvelgere, at de har egne synspunkter og at vi velger ulikt. Men for det felles beste, også for de borgelige, så håper jeg at jeg aldri noensinne trenger å bessvare dette spørsmålet med:

«Det året Norge ble blå.»

Ja, Trine Skei Grande er fantastisk, hun bare sitter i feil parti. Døveskole-saken i 2011 fikk meg kanskje til å våkne og å legge merke til henne, men ideologien på den siden står ikke for minoriteter. Strategisk sett er hennes parti bedre enn de andre på blåsiden, men om alle tenker slikt kommer iallefall ikke de røde til å greie seg? Jeg håper jeg slipper å huske hvilken nedtur det politiske Norge hadde det året jeg dro.

Bruk stemmeretten din - og med vett i hue ;) Lurer du på hvilke parti jeg stemmer på? Vel, da kan du bare se til så vest!

Ingen kommentarer: