mandag 9. mars 2009

Til ære for 90210

Alle har noen nerdete sider...

De fleste vet at jeg har en stor lidenskap for historie, alt som innebærer historie fascinerer meg. Og alle har en historie, det er dette som forteller hvem folk er og det er derfor jeg sjarmeres av det :) Det gjelder også sitater, her snakker jeg ikke om ordtak – men om sitater sagt av hvem som helst, som regel må disse sitatene være veldig bra sagt for at jeg skal huske dem. Tidenes tv-serie i kategorien ungdom og drama så er det selvsagt Beverly Hills 90210 som gjelder og gjennom denne serien har det blitt sagt mye bra og gjerne kan det også handle om oss i det virkelige liv. Ja, i dette blogginnlegget vil jeg gjøre ære for denne serien som toppet tv-listene på 90-tallet;


”Mad, bad and dangerous to know”

”You don't borrow a condom. No one wants them back”

”I loved you more than I ever thought I could love anybody. Maybe that was the problem?”

“Flirting is an universal language!”

“I don’t think women can be jerks? That’s a name reserved for us men”

“All my life people told me that I'm running away from something, and all my life I always felt that I run to something”

“Who am I to judge? I slept with my best friend’s boyfriend… And I slept with my boyfriend’s best friend”

“It’s all about friendship”

“Journalism or terrorism – what’s the difference?”

“Well, that’s the worst thing that could happen a boy. She was a he”

“I’ve loved her longer than I know you”

“You're on the ledge. Don't jump.”

“To make love, I have to be in love”

“Some people sign, other speak. Some speak for those who sign. It´s not a big deal?”

Ingen kommentarer: