torsdag 5. mars 2009

Dette er i mitt hjerte gjemt...

...Derfor blir det aldri glemt.

Det er ingen hemmelighet at jeg er svak for sitater - så ja, her kommer det enda flere og det blir ikke den siste gangen jeg legger ut et sitat-innlegg heller...


- Sagt er sagt, og gjort er gjort, OGSÅ på FB!
Julie FF, høsten 2008


- Vi kan ikke noe for det, det er faktisk et stort problem for oss sjenerte å være sjenert!
En på Ål, høsten 2007


- Jeg følger ikke flokken, jeg skaper den!
André, sagt til en sandis, våren 2005


- Mimre fortiden, nyt nåtiden og se frem til fremtiden...
André, sagt første gang høsten 2005


- Det er du som er roten til rotet, derfor sier jeg nei takk til å spille for laget!
Jannicke, vinteren 2006


- Jeg er kanskje ingen streber, men jeg er heller ingen idiot!
Jannicke til en lærer, tiende klasse - høsten 2003


- Jeg har måttet forsvare noe jeg ikke forsvarer!
Jannicke, høsten 2008


- Alt var så mye bedre før dette fenomenet ble mer enn bare et begrep for oss.
Jannicke, sommeren 2005


- Alle tror, ingen vet!
Sitert etter en eller annen skolebok fra grunnskolen


- Forfatteryrket er de sjenertes ekshibisjonisme
Sitert etter en forfatter fra en reportasje i bladet MAG


- If you never try, you will never know!
Ukjent


- People change, things go wrong. Shit happens, but life goes on!
Ukjent


-...And so, my fellow Americans, ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country...
John F. Kennedy


- In that moment they think there's nothing wrong, do we understand that something needs to be fixed.
Ukjent


- Ikke tenk begrensinger, se på muligheter!
AUs motto


- Knefall kalles dette, og jeg gremmes!
Sitert etter en i Døves Tidsskrift - høsten 2008


- Att frånta döva teckenspråket är detsamma som att ta rullstolen från en förlamad
Sitert etter en i Døvas Tidning - høsten 2004


- At lægge et døvt menneskes hænder i håndjern bag ryggen er det samme som at lukke hørendes munde med tape.
Asger Bergman om Nyborgskolen, i nettavisen infomedia.dk


- Jeg kan ikke lære å høre, men dere kan lære å bruke tegnspråk
Jannicke, høsten 2006


- No school, no job, no problem!
Alex, om NAVs motto, vinteren 2009


- It´s fate, and that´s it. God made you deaf. Accept it!
Sitert etter en mann fra en dokumentarfilm.


- It´s fate, and that´s it. My parents made me deaf. Accept It
Endret og sagt av André, vinteren 2009

4 kommentarer:

Anine sa...

Digger disse sitater :) Så forbered deg på at jeg kanskje stjeler noen av dem en gang... :P

Jannicke Kvitvær sa...

Hehe, hyggelig å høre at flere digger disse sitatene =)

Anonym sa...

Knall bra!! Fortsett med sitatene! Lo forresten godt da jeg leste: "Vi kan ikke noe for det, det er faktisk et stort problem for oss sjenerte å være sjenert!"... hehe.. Husker det godt ;P

Jannicke Kvitvær sa...

Takk, Maiken :D

Jøss, husker du det virkelig?
Det hadde jeg aldri trodd, men viktige hendelser som dette skal jo huskes, :P så der har du gjort jobben din! ;)