mandag 9. mars 2009

Kjære Januar...

Å skrive er det beste jeg vet, jeg elsker å leke med ord. En dag i desember fikk jeg plutselig litt problemer med å uttrykke meg gjennom skrivingen og det ble verre utover måneden. I nesten tre måneder har jeg nå slitt med en såkalt skrivesperre. Det var mye jeg ville skrive om, men jeg fikk det likevel ikke til. Slik har det vært frem til nå nylig. For nå har jeg endelig funnet ut årsaken til skrivesperren, nemlig spørsmålet mange kjenner igjen fra msn-nicket mitt; - Skal jeg? Skal jeg ikke? Spørsmålet lyder egentlig slik: - Skal jeg søke på journalistikk? Eller skal jeg ikke?

Jeg har lenge gått rundt og tenkt frem og tilbake på dette. Kanskje forvekslet jeg nøkler med en annen da jeg gikk ut av videregående? Kanskje det ikke var denne døren jeg skulle åpne - denne veien jeg skulle ta? Eller kanskje har jeg kommet så langt ut på denne veien at jeg nå har møtt et veiskille? Journalistikk eller statsvitenskap? Hvilke vei skal jeg ta nå? Disse tankene har utløst en enorm frustrasjon som gikk utover det meste, blant annet søvn, fotball og trening Ja, livstilen min disse tre månedene har vært annerledes, jeg har ikke trent regelmessig på lenge og kostholdet mitt har blitt gradvis endret, dette er noe som har forårsaket en enorm rastløsfølelse i meg. Men nå som søknad for neste skoleår endelig er sendt, disse tankene er lagt ned i en eske (inntil neste gang) og jeg har begynt å trene igjen, så har også denne fantastiske skrivefølelsen kommet tilbake.

Ja, folkens, gled dere til mine blogginnlegg fremover ;)

4 kommentarer:

JuF sa...

:)

Vet ikke om du har lest en historie der stammer fra Jumbobog (vet ikke hvad disse egentlig heter på norsk)

Oppfinderen Georg Gearløs (ditto må jeg melde pass om det norske navnet)sliter pludselig med å oppfinne nye ting. KRISE KRISE for Skrue. Men det viste seg å hans hode var propfuldt af en kjempe ide å de blokerer for de andre vanlige ideer. Slutten kom selvsagt sånt å Gearløs omsider fikk den store ide ud og kan oppfinne igjen.

Kanskje skjer der også for deg? :)

Jannicke Kvitvær sa...

Julie, må jeg igjen si at du er et geni? :)

Men ja, måske det er derfor...
Hvem vet? ;)

Camilla Andersen sa...

VElkommen tilbake ;) Har lagt merke til at det var ganske stille her på bloggen din ja.. :)

Jannicke Kvitvær sa...

Takk for det, Camilla :D
Er skikkelig herlig å være tilbake.. :)