onsdag 8. januar 2014

Nordisk mark og i Skandinavisk tidssone...

...men fremdeles ikke i Norge - og ingen Malin... Slik var de første ukene mine i Norden.
Det har gått mer enn en måned siden jeg landet - og jeg har rukket å hilse på mange av dere allerede, så det er ikke mye nytt jeg kan komme med nå. Istedenfor får dere heller en liten oppramsing fra 2013 i form av bilder. Enjoy!


Vi startet 2013 med å bli utelåst hjemme hos mine foreldre i Stavanger, 
stakkars Prins som ventet på at vi skulle komme inn....



I februar ble det en ny tur til Stavanger, barnedåp for nevøen Magnus (her med de andre nevøene også).



(Bildene er lånt av SDUF)
Nordisk Ungdomsseminar i Sverige, mitt flotte dilemma i mars og deretter påskeferie i Sirdal.



Da var det april og vårstemning, Rollerderby i Malmö med en fest til - og Valborg i Stockholm.



1. mai i Stockholm, 17. mai i Oslo og vanskelige stunder der jeg og Malin
 er fra hverandre - og skype ikke fungerer...



Avskjeds- og bursdagsfest i juni på Skaug, Midsommar i Stockholm og Almedalen...



Roma i juli på WFDYS juniorleir, Corfu med Malin og Deaflympics i Bulgaria…



Malaga med hele familien i august, blue lagoon i Island og vår første morgen i Willimantic...



Gallaudet i September på besøk hos Laith, hvor vi traff finske Olga og 
der jeg tilfeldigvis også møtte på en norsk landsvenn...



Oktober bød på mange uforventede møter; Danske Sofie traff jeg uforventet i Melbourne, i samme by fikk jeg treffe Natasha igjen etter fem år og i Sydney fikk jeg se Jonnhy Depp - som hälsade till dig, Malin...



 
New York for siste gang i 2013 der vi fikk med oss byggningen til «friends», hadde besøk av norske Astri og reiste på vår aller siste reise i USA for 2013; november ble avsluttet med en tur til Boston og byggningen Boston Legal er nå i fotoarkivet mitt...



 
Min første kompis i Sverige, juletrefest på SAFT(bilde mangler) og tilslutt julen og romjulen i Tønsberg...


Og så er det svar på ditt spørsmål om hvordan det er å være hjemme igjen; første påminnelse om at jeg var på vei hjem til Norden var å åpne menyen på flyet Icelandair. Ikke noe mat å finne der for en vegetarianer. Den andre tingen jeg registrerte meg er hvor stressa nordiske mennesker kan være når det gjelder å gå ombord på fly ;) Og den køkulturen vi har fått innlært oss i Norden; å puffe på folk foran oss til å gå fortere - når det egentlig ikke er mulig. Og så er det mørket som senker seg over oss allerede klokken tre på ettermiddagen (noe sånt) i den nordiske november. Å som jeg elsker Norden!

Takk for året som har gått, og til dere som jeg ikke rakk å hilse på i 2013; vi ses i 2014!

4 kommentarer:

Caisanne sa...

et fint og koselig år du har hatt :-)

Unknown sa...

Koselig å se at du har hatt et fin 2013!

Ser frem til å hilse på deg igjen i 2014 :-) Lykke til med alt du skal ha gjennomført! Stå på :-D

Malin sa...

Jag har haft ett helt underbart år med dig och 2014 kommer bara bli ännu bättre :)

Claudia sa...

Koselig å se på året som har gått.. Ser frem til neste innlegg om året 2014 :)