tirsdag 6. januar 2015

Årskavalkade 2014

Så skal vi ta en tilbakeblikk på året mitt som har gått, noe er nytt i år. Det er et par innlegg som jeg har skrevet i 2014, men som ikke har blitt lagt ut tidligere. Nå passer det kanskje bra å legge dette ut den kommende uken, som en avslutning på 2014. Og fordi vi alle nå står foran et nytt og tomt år, kanskje vil disse innleggene gi dere noe å tenke på når det gjelder å ta vare på andre som ikke har det like bra som dere...


- Så reiser vi ikke lenger til hver vår kant etter en feries ende -
Juleferie og nyttårsfeiring i Stavanger, ferien endte ikke med en tårevåt avskjed,
men heller at vi fikk gå ombord på samme fly for å reise hjem sammen.
En herlig følelse å sjekke inn for to.
Januar 2014






- Home is where your heart is –
Flyttet inn i en ny leilighet i Stockholms "beste" strøk, fikk besøk av mine foreldre med
mitt flyttelass fra Norge og som bygget den fine bokhylla til oss.
Februar 2014




«Si ja, bli min!»
Nei, å bli gift betyr ikke at vi eier noen, så denne setningen som NRK brukte som tittel for et tidligere TV-program er helt feil å komme med, men et bryllup fikk vi oppleve i Nederland. Som forlover var det en stor ære for meg å få ta del av det norsk-nederlandske bryllupet på
nært hold. Og så ble jo jeg forlovet samme måned.
Mars 2014




«The majority has not told»
medaljens bakside kom frem for dagen da jeg fikk avsluttet min prøveansettelse
hos SDUF. En bokidé med månedens tittel og ett nytt prosjekt på gang. Samme måned reiste jeg ut til Chile på styremøte til WFDYS, og det betydde da at vi nå har hatt
styremøte i hvert eneste verdensdel gjennom tre år. Yay.
April 2014




«Det er i motbakker det går oppover»

deprimert med hjemlengsel til Norge, takk og lov var det Malins nest
siste jobbreise samme måned. 1. mai markerte vi i Stockholm og 200 årsjubileet
av den norske grunnloven tok jeg del av i Stavanger på den norske nasjonaldagen.
Malin stemte under EU-valget, mens jeg som norsk borger fikk sitte stille på sidelinjen. Våren i Stockholm fikk oss ut på møbeljakt. Et spisebord falt vi for, og vi fikk
rabatt fordi butikkselgeren trodde jeg var tilbakestående og Malin var min
assistent (eh??) Deaf Gain... Eller kanskje ikke…

Mai 2014




 


«Det er deres tap, ikke ditt!»
Etter tre ukers ferie i Norge og i San Fransciso med Malin, familie og
norske venner våknet jeg opp en morgen og bestemte meg for å glede over det
jeg har og ikke deppe over det jeg har mistet. Bildene ovenfor er fra Opp Med Henda-konferansen i Oslo, overraskelsesfesten til Astri, midsommar i Djura og roadtrip med
Katrine og Matthijs i San Fransciso.
Juni 2014





 
«something wicca this way comes»

Et amerikansk bryllup og en skikkelig varm sommerferie. San Fransciso og LA,
besøk av mine foreldre i Stockholm, Pekkas sommerhus og Nordichood i Finland og så WFDYS barneleir i Washington DC. Vår varmeste amerikanske og
nordiske sommer på lenge.
Juli 2014






«Jeg skal besøke Prins i himmelen»
sa nevøen vår Mats da han klatret opp i et tre noen uker etter at vår fineste Prins,
vår kjære firebeinsvenn gjennom femten år, sovnet inn.
Samme måned tilbrakte vi en uke i Stavanger og deretter var det en
overraskelsesfest med norske venner for Carlina i Örebro.
August 2014






«Det er stille før stormen»
ny jobb og nytt bosted for en midlertidig periode. Dövas Dag i Hässleholm og dövhumor när den är som bäst. Livet er underbart. Flere bilder fra livet vårt i Djura kan dere se på Malins blogg: https://egaliasdotter.wordpress.com/2014/10/12/hejhej-har-bor-vi-nu/
September 2014




 «Let´s do a comeback?»
Fire forelesninger for min del og åtte forelesninger for Malins del på månedens agenda.
En hektisk måned med comeback i NDFU, takk for tilliten Norge!
Samme måned sovnet farfar inn. Det var en nydelig dag du, farfar, valgte
å forlate livet på, du vil alltid bli husket.
Oktober 2014





 «Noe gammelt, noe nytt og noe utradisjonelt»
er vårt bryllupsmotto; koselige bryllupsforberedelser, roadtrip til Oslo på helgebesøk og navnefest i Vänersborg - der dekorasjonen var nydeligt selvgjort av Malin Beckman. 

Årets mørkeste måned var ganske lys for vår del da vi reiste flere
koselige mil for å omgås med hverandre og med folk som gjør oss glade.
November 2014






- Så var det jul -igjen! -
Julefeiring i Stavanger og kvalitetstid med familien. Nyttårsfeiring i Djura,
der vi ønsker 2015 velkommen med stjerneskudd - et blinkskudd av Johanna Carlsson.
Vi fikk også oppleve to dager i vinterland før snøen forsvant.
Desember 2014


Takk for året som har gått. Året har virkelig flydd avsted, nytt land, nye systemer og den innmari trøttheten på kveldstid de første tre månedene med så mye nytt å sette meg inn i (derav veldig lite blogging fra min side første halvåret av 2014). Utfordringer har stått i kø, mange veivalg og nye prosjekter på gang. Triste avskjed med familiemedlemmer som forlot oss i 2014, Malins Tussi som de hadde i nesten 18 år og min Prins som vi hadde i 15 år. Kjærligheten til våre dyr er ufattelig undervurdert. Takk til alle dere for minner og opplevelser, norske som svensker og et par dansker, som har brakt mye glede bare ved å ha vært der for og med meg. Lojalitet er en fin ting.
Og til deg, Malin, takk for vårt aller første år med en hverdag som vi har bygget opp sammen, du er fantastisk!

I motsetning til tidligere år, hvor vi har hatt mange planer, står 2015 for oss helt åpent. Nesten da, det store i 2015 blir jo at vi gifter oss til vår - og så er det jo verdenskongressen i Tyrkia. Vi får håpe det blir flere tekster fra meg i 2015, enten gjennom denne bloggen eller andre kanaler. Og så håper jeg dere alle får et like fantastisk år, som året vi nå legger bak oss. Godt nytt år til dere alle – og vi ses helt sikkert i 2015!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Fin år ni haft! Klart att bamse ska vara med också. ;) Ser fram emot 2015 med er!

Camilla Andersen sa...

Kjempekoselig å lese dette innlegget og se bildene dine, selv om vi ikke kjenner hverandre :) gratulerer med forlovelsen og alle lykkeønskninger sendes til dere :).

Claudia sa...

Takk for en fin årskavalkade.. Man kan bare se fremover, og jeg gleder meg til å høre hva dere finner på i 2015.. Ikke minst gleder jeg også meg til bryllupet deres og hva dere planlegger for det :D