tirsdag 18. juni 2013

You say goodbye, I say hello...


Ikke bare kan vi kalle dette vemodig, for dette er rett og slett trist. Jeg våknet i morges og endelig gikk det opp for meg. Jeg har dratt min vei. Lørdag den 15. Juni dro jeg fra Oslo med mine siste eiendeler. Siste eiendeler? Etter ni år i Oslo tar vi farvel,  i august er det på tide å si farvel til resten av Norge også. Det er faktisk bare du som sier farvel. Jeg sier hei.

Jeg sier hei til deg neste gang jeg hilser på Oslo og Norge, jeg sier hei til deg neste gang jeg treffer på deg et eller annet sted på jord. Og Jeg sier hei til deg når du kommer på besøk (om du kommer på besøk). Vi kan faktisk treffes andre steder også, også utenfor Norge. I sommer er jeg på farten hele tiden, og jeg sier hei til deg som også skal være på farten. Nesten halve gjengen ses jo igjen under deaflympics i Bulgaria. I høst er jeg i USA, men til jul er jeg tilbake til Norge, i Stavanger. Etter jul befinner jeg meg bosatt i Sverige (fremdeles i Norden), og i mellomtiden kommer jeg til å dukke opp her og der. Spørsmålet er jo selvfølgelig om du også dukker opp? ;)

Til deg som skrev «Ikke glem oss!»: Jeg kommer ikke til å glemme dere. Hvem kan glemme fantastiske mennesker som dere?

Til deg som skrev «Du må aldri noensinne slutte å skrive»: Du har mitt ord på at jeg aldri kommer til å slutte å skrive. Jeg elsker det for mye. Og du kan fremdeles følge med på mine merkelige tanker, selv om vi ikke lenger kommer til å bo i samme by.
Og det som er best med hele greia, (som en svenske skrev i sin hilsen) jeg forblir jo i Norden! Stockholm er bare 6 timer unna Oslo med tog (to timers kortere togvei enn Oslo-Stavanger).  Til Vestfold tar det cirka fem timer med bil. Og til Stavanger tar det 1 time og 20 min med fly. For dere i Stavanger betyr det 30 min ekstra flytid. For dere i Oslo betyr det vel at dere må komme ut litt oftere, neida ;)

Jeg skriver inn den statusen jeg hadde på facebook, så det skal bli husket (facebook kommer ikke til å vare): Takk for en himla bra helg og fest!! Takk til alle dere som kom, takk for gavene og mange fine ord! Carlina, Caisanne og Guro (og litt André), takk for alt dere har hjulpet til med i forkant - og det kjempefine fotoalbumet!!
Og til dere alle andre, takk for de utrolige fine hilsningene dere skrev i den! Dere er alle herlige! Jeg kommer til å savne dere i Norge også!

På gjensyn, alle sammen!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Og snart får jeg si hei og god morgen og god natt til deg IRL hver eneste dag! Ser frem til det så mye! <3

Jannicke K. sa...

Jaa, det finnes ikke noe annet jeg ser så mye frem til som det her <3