torsdag 8. september 2011

Here we go again

Sitater meg her og sitater meg der. Noen har spurt meg om å legge ut enda et sitatinnlegg.
Jeg kvier meg, jeg har mange sitater på lager, en dag har jeg kanskje delt alle med dere - og da blir jeg tilslutt altfor lett å gjennomskue. Men heldigvis er det lenge, lenge til denne dagen kommer...


- Facebook er kunnskap. Kunnskap er makt
Carlina L., om det å være hekta på facebook. Vinter 2010


- At du som tjueen år, bekymrer deg for at du ikke vet hva du vil bli, er bare vanvittig
Joakim R., om valg av studieretning. Sommer 2009


- Alle har bagasje, alle har en fortid. Livet består av å prøve og å feile.
Jostein D., så enkelt om livets mysterier. Vinter 2011


- Det største problemet døvesamfunnet har, er at vi stadig er uenige med oss selv.
Julie FF., om døvesamfunnets utvikling. Høst 2010



- Noen mener ditt, andre mener datt. Det jeg selv mener er vel det viktigste?!
Lise L., om valg av studieretning. Vår 2009


- Det gjør vondt... Gjør det ikke?
Ola F., om kjærlighetssorg. Sommer 2009


- Jeg kan retorikk, mens du er pro i grammatikk
André R., om journalistutdanningens fordeler. Sommer 2009


- Den dagen hobbyene dine begynner å føles som jobb, så ta en pause fra det med en gang
Marie H. om det å miste motivasjon for noe du elsker å gjøre. Vinter 2010


- Det er vanskelig for oss andre å hjelpe deg når du alltid skal gjøre alt på egen hånd.
Mamma, om at jeg til tider kan være altfor selvstendig. Høst 2009


- Våre foreldres historie er også vår historie
En CODA, vinter 2009


- Jeg visste ikke at jeg var hørende før jeg var 21 år
Dirksen Baumann


- Vår verden er liten, vi må bruke de ressurssterke vi har
Jannicke K., mot krabbeteorien. Høst 2009


- Give a little something, get a little something
Jannicke K., jula handler om å gi.


- De blir husket fordi de var de klassiske, dere vil bli husket som kopien, mens vi er husket som de originale.
Jannicke, om Ål-kull opp gjennom årene. Vinter 2008


- Om èn mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen
Helle Gannestad, om 22. juli 2011


- Den som har penger, aktiva og tilfredshet mangler tre gode venner.
William Shakespeare


- Men, their rights, and nothing more. Women, their rights, and nothing less.
Susan B. Anthony


- It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Mahatma Gandhi


- Barna nå for tiden er tyranner. De trosser sine foreldre, hiver maten i seg og tyranniserer sine lærere.
Sokrates (sett at dette er noe som gjentar seg i enhver generasjon)


- Det er bedre å våkne alene og vite at du er alene, enn å våkne sammen med noen og likevel være ensom.
Liv Ullmann


- Penger er som en arm eller en fot, bruk dem ellers blir de ubrukelige.
Henry Ford


- Å komme sammen er en begynnelse, å holde sammen er framgang, å arbeide sammen er suksess.
Henry Ford


- Hvis jeg visste hva som var meningen med livet, trengte jeg ikke å skrive. Da kunne jeg bare sitte og vite.
Erlend Loe


- Jeg gir stort sett faen i rom, men jeg har problemer med tid.
Erlend Loe, fra boken Naiv.Super


- Storhet vekker misunnelse, misunnelse skaper nag og nag avler løgner
Tom Dredolo Venster, fra boken HP6 av J. K. Rowling


- Osama Bin Laden hadde 53 søsken, 13 koner, 28 barn og en formue på over 300 millioner dollar. Likevel foraktet han amerikanerne for deres overdådige livsstil.
Ukjent


- Fortiden er som et rom adskilt fra det livet du lever akkurat nå. Du kan gå inn og kikke på det, men du kan ikke leve der
Ukjent


- Vi ignorerer dem som forguder oss, forguder dem som ignorerer oss. Sårer dem som elsker oss og elsker dem som sårer oss.
Ukjent


- Dignity isn’t something you practice, you either have it or you don’t!
Ukjent (kanskje min neste tatovering? Neida ;))

4 kommentarer:

KristineD sa...

Du glemte at lønna er som mensen, at den er borte etter en uke og at hvis den ikke kommer ligger du jævlig tynt an :(

B)

Og favorittsitatene dine da! De du har brukt om og om igjen gjennom alle årene du har hatt fb!

Petrine sa...

mange bra sitater. men et som jeg liker godt; livet er samme som en penn :)

Tina sa...

Hey Jannicke..

Tak for de gode citater som ramte mig personligt..

Se mit indlæg, hvor jeg har brugt nogle af de citater du har lagt ind, og nævnt dig..

http://mondo-di-tina.blogspot.com/2011/09/citater-der-siger-alt.html

Kram

Jannicke K. sa...

Hehe, Kristine, det sitatet er ikke glemt, men gjemt til senere anledning. Og de andre sitatene du snakker om skjems jeg over, hadde det ikke vært for deg - hadde jeg sletta de!

Interessant sitat, Petrine. det sitatet har jeg ikke hørt før.

Tina, jeg fikk ikke til at kommentere på din blogg..? Men jo, bare hyggelig at der er andre, som også deler de samme tanker rundt disse tre sitatene du plukket ut.

:)