mandag 7. mars 2011

Sorry for treg svar...

Når man er travel, så er man stort sett opptatt. Jeg er en travel jente, selv om jeg til tider sitter på sofaen og det ser ut som om jeg sløver. Jeg prøver nemlig å slappe av, men hjernen min forstår det ikke. Jeg prøver å koble av, men jeg får det aldri til. Jeg sjekker mailene mine, går inn på facebook og kommer på ting jeg må gjøre. Viktige meldinger tikker inn på mobilen og jeg må svare. Andre meldinger blir da skjøvet til side.

To-do-listen min er lang, når jeg stryker av et gjøremål, kommer det automatisk to nye. Skolearbeidet stjeler tid, viktig. Matematikken plager meg konstant, mindre viktig. Vervene mine tar tid, jeg elsker det. Jeg vil trene, jeg vil henge med deg, jeg har plikter, jeg vil gjøre alt, spennende. Men alt dette passer dessverre ikke alltid inn i døgnets tjuefire timer. Jeg reiser bort, gjerne oftere enn andre, jeg har jo et liv ved siden av alt dette. Et liv med gjøremål, plikter og ansvar dagen lang, kanskje går det en dag uten at jeg får gjort noe fordi jeg er sliten, men det betyr ikke at jeg får slappet av. For jeg blir hele tiden plaget av at tiden ikke strekker til og en gnagende samvittighet over at jeg ikke har besvart meldingen din...

Don't worry, be happy. Det er altså ikke deg, det er meg.

5 kommentarer:

Lise L sa...

Åh, jeg liker så godt måten du skriver om ting på. Du er så flink! Og ja, til tider skulle jeg ønske jeg hadde et par timer til i døgnet vårt. Skolearbeidet er et slit for tiden.. Men stå på, og lykke til videre :-)
Jeg håper såklart vi ses om ikke så lenge, nå er det en stund siden sist altså!
:-)

Lars P sa...

Bare å spørre om du trenger hjelp med matematikken.

Jannicke sa...

Så søt du er, Lise :)Takk og lykke til videre med skolearbeidet ditt, du også! Huff, altfor lenge siden sist nå, men vi treffes nok snart. Det håper jeg i hvert fall! :)


Takk for tilbudet, Lars P. Er egentlig ferdig med matematikken nå (forhåpentligvis). :)

Katrine sa...

helt greit at du utdanner deg innenfor organisasjon og ledelse, men hvorfor kan du ikke bli journalist? dette er jo faen meg så bra!

Jannicke sa...

Hehe, hvorfor jeg ikke blir journalist? Godt spørsmål. Jeg lurer på det, jeg også ;)