fredag 9. april 2010

Something is in the air...

Det er stunder der vi føler for å hoppe rundt på asfalt, linoleum, plakett og vinyl. Vi tenker at stua er vår scene og livet er et spill.

Hjemmefest etter hjemmefest. Bar etter bar. Hjerneceller dør, men det gjør ingenting. Alt dreier seg om å helle i seg mest mulig i høy fart så ting kan gå i ring, sene kvelder blir snart til natt og det er nå det gjelder. Fra himmel til helvete på et blunk. Fylletårer og fyllelatter. Og smarte setninger som; «Fylla har skylda.» «Du er søt, du er stygg.» «Jeg ble ikke født igår, jeg ble født i dag.» «Jeg er ikke billig, - du er gratis.» Klassikeren; «Jeg falt ikke!» Og sist men ikke minst, Syver, - denne er dedikert til deg; «Jeg er ikke full, jeg er beautiful.».

Stunder der vi alle danser i regnet og hopper rundt på asfalt, linoleum, plakett og vinyl. Når vi leker med livet, - med snus i overleppa, røykpakke i baklomma og sprit i hånda. Der hvor vi har hovedrollene, verden er vår scene og livet er et vakkert spill...

...Åå, jeg skimter vår i lufta!

7 kommentarer:

Kristine sa...

Sene kvelder og det er nå det gjelder... aner jeg litt inspirasjon fra FULL PAKKE her? ;) Flott innlegg, du beskrev det jeg føler :D Og forresten, veldig fint bilde du har av deg der :)

Maiken Andrea sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Maiken Andrea sa...

Digger innlegget!!! ;D aaai.. vår! Det minner meg bare på at det er 3 hele år siden sist vi var russ og nøt livet!!.. tiden flyr!! :O hehe.. "jeg falt ikke!!".. klassiker! ;)

Lars Petter sa...

Bra skrevet. Utrolig vårstemning her i Oslo nå :D VÅR I LUFTA :D. Ordentlig klassiker fra Syver med det sitatet :P Forresten bildet av hunden din med skog i bakgrunnen er spesielt fortryllende, hvor er det?

Katrine sa...

Nok en gang er bloggen din elsket! ;) Våren er endelig inne og jeg håper det stråler varme i stavanger!! =)

Marie sa...

Jaaaa! Akkurat det jeg tenkte i helga da sola endelig kom! Så etter vår kommer det sommer, da blir det ordentlig deilig. :D Hihi.

Jannicke Kvitvær sa...

Takk, folkens!

Kristine, jeg ventet nesten at du skulle påpeke dette her. Jepp, - litt inspirasjon er hentet fra Full Pakke ;)

Tre år siden, jøss ja, Maiken - TIDEN FLYR virkelig. I disse tider er russetiden savnet! "opps, jeg falt ikke" ;o)

Ikke sant, Lars Petter. Bare synd at vulkanasken greier å ødelegge litt av vårstemningen nå.
Enig, fortryllende, jeg digger dette bildet. Stedet er Hitra (en øy utenfor Trodnheim) :):)

Åja, Katrine, litt av varmen er kommet. Gresset er blitt grønt og blomstene har begynt å spire :D Det er uansett vår selv om vulkanasken truer med å ødelegge sommeren.

Marie, - litt varmere nå og vi kan stikke ned på Vaulen og grille :D