fredag 18. april 2008

Dette blir aldri glemt...

...for dette er i mitt hjerte gjemt!
Noen sitater og utsagn gjennom mitt liv som jeg aldri vil glemme...




- Det fins viktigere ting her i livet enn politikk
En på Ål, vinteren 2008


- Hvorfor må du leke så tapper?
Èn spesiell person, høsten 2004


- 27 er et så utrolig vakkert tall
Alex, Sommeren 2005


- Ubeseiret er ikke et ord, men en drøm
André, første året på Sandaker - høsten 2004


- Vi har et språk som alle døve forstår!
Alex - i en diskusjon på Ål, våren 2008


- Jeg er mot assimilering og er ei for segregering, men ser heller etter en inkludering!
Jannicke - på nettby, våren 2008


- Jeg er skuffet og jeg forstår det ikke, men jeg aksepterer deres avgjørelse
Jannicke, vinteren 2008


- Hvis jeg skulle beskrive deg med tre ord så ville jeg ha sagt; nedlatende, overlegen og indirekte arrogant!
Jannicke til en lærer, åttende klasse - våren 2002


- Vet en vet ingen - vet to vet alle
Jannicke - til samtlige personer gjennom livet


- Hva tenker du på?
Storebror og storesøster, utallige ganger opp gjennom årene


- Du som snakket med alt og alle?
Storebror, etter et slektstreff sommeren 2004


- Når du er ni år er du kanskje sterkere enn ham, men hva hvis han hevner seg på deg når dere er 14-15 år? Da er jo han sterkere enn deg!
Mamma - etter at jeg kom hjem fra en slåsskamp på skolen, våren 1998


- Jeg forstår ikke hvorfor en jente som deg skal kaste bort så mye?
Èn kjørelærer - om hvorfor jeg aldri rekker opp hånden, etter trafikkalt grunnkurs - vinteren 2006


- Da jeg var liten visste jeg at jeg ville bli noe stort - nå vet jeg hva jeg vil bli og det er noe stort!
Jannicke - til klassen sin på Sandaker, våren 2005


- Hjemme er hun ikke leder, hjemme er hun mor
Jannicke, høsten 2005


- Meg får dere ingen lojalitet av, det er jo ikke gjensidig heller
Jannicke, våren 2005


- Du ble kanskje født på feil sted til feil tid
En lærer - om meg og min klasse, tiende klasse - våren 2004


- Jeg snakker som en hørende, men jeg hører som en døv
Jannicke - til en lærer, tiende klasse - høsten 2003


- Oslo er stor
Jannicke - til en fra Stavanger, julen 2007


- Stavanger vil alltid være mitt hjerte, men Oslo er nå kanskje mitt hjem
Jannicke - til spørsmålet om hvor jeg føler tilhørighet til, sommeren 2007


- Det er så typisk døve å si typisk døv, kun de med hjerne skjønner ironien her
Jannicke - etter atter en diskusjon på Sandakers kantine, vinteren 2007

5 kommentarer:

Unknown sa...

interessante sitater å lese her ja ;)

Katrine sa...

ja, må si meg enig med henning :)

Jannicke Kvitvær sa...

hehe, snakk om sola, du kathy - du kjenner kanskje igjen et par sitater? =)

Katrine sa...

Ja, det gjør jeg nok ;)

Lise sa...

Noen sitere er veldig fine da :-) morsomt å lese !