mandag 25. februar 2008

Fjern, jeg?

Neida, jeg har bare mye å tenke på for tiden... Kanskje litt for mye?

Januar gikk fort, altfor fort, for vips så var vi i februar. Og nå er februar snart over, jeg har jo ikke rukket å telle 1, 2... engang. Vel, det er ikke noe nytt at tiden går fort. Klokka tikker. Den tikker faktisk hele tiden, har du noen gang tenkt på det? Igjen er det på tide å tenke på hva jeg skal gjøre til høsten, søknad til samordna-opptak er i hvert fall nå sendt. En mindre ting å tenke på kanskje? Nei, jeg har fremdeles mye i hodet mitt...


Oslo? Stavanger? Nei, Oslo skal det bli. Vel, hvorfor ikke Stavanger?
Det er vanlig å flytte til en annen by når man begynner med studiene, men jeg vurderer å flytte hjem. Seriøs? Ja, jeg er seriøs. Fire år borte fra min hjemby, fire år borte fra mine barndomsvenner, fire år borte fra mitt barndomshjem og sist men ikke minst - fire år borte fra min kjære Prins. Kanskje jeg flyttet hjemmefra litt for tidlig? Eller kanskje det var meningen?

Det tok to måneder før jeg kunne si at jeg trivdes, halvt år før jeg følte meg hjemme og bare nesten et helt år før jeg kunne kalle Oslo for mitt hjem, men det tok likevel nærmere fire år før jeg fant ut av ting. Stavanger er hele mitt hjerte, og Oslo er kanskje nå mitt hjem. Ja, på fire korte år har jeg blitt utrolig glad i Oslo. Jeg har fått mange nye venner og gode relasjoner har bygget seg opp gjennom de siste fire årene. Nå som jeg mimrer gjennom de årene blir jeg bare vemodig. Det er noe dritt, men det er akkurat det jeg tenker på, hodet mitt er fylt av slike tanker. Det hjelper vel ikke å tenke slikt? Det gjør jo bare valget enda vanskeligere. Oslo? Eller Stavanger?

HiO, UiS, UiO - samme det, valget får samordna-søkeropptak ta. Det jeg skal gjøre til høsten får jeg vel ikke vite før til sommeren - akkurat som dere andre. Så folkens, ikke spør meg om hva jeg skal gjøre til høsten.... ;-)

7 kommentarer:

Katrine sa...

" Det er vanlig å flytte til en annen by når man begynner med studiene, men jeg vurderer å flytte hjem.
Seriøs? Ja, jeg er seriøs.
Fire år borte fra min hjemby, fire år borte fra mine barndomsvenner, fire år borte fra mitt barndomshjem og sist men ikke minst, - fire år borte fra min kjære Prins.
Kanskje jeg flyttet hjemmefra litt for tidlig? Eller kanskje det var akkurat det jeg trengte, kanskje jeg trengte tid til å tenke? "

Føler med deg Jannicke. Du står ikke alene om dette. 4 år for deg, 2 år for meg.. Tanken har slått meg også for jeg vil nemlig flytte hjem igjen.. Hvis det skjer så håper jeg du henger på ;-)
Og det du spør om, om du flyttet for tidlig osv.. det finner du ut om du flytter hjem eller ikke ;-)
Siddis jenter for alltid, uansett hvor vi bor i landet ;-)

Unknown sa...

Det er du heller ikke alene om - har ofte tenkt på det samme... har bodd til sammen åtte år andre steder enn Stavanger. Etter fire år i Oslo... da føler jeg at nok er nok, gleder meg til å flytte hjem til Stavanger igjen.

Men har av og til lurt litt på om jeg kommer til å slå meg ned i Stavanger for godt eller ikke, siden jeg har flytta fra byen tre ganger - og begynner nesten å bli vant til det. Så noen ganger er jeg delt i tankene... men uansett _SIDDIS_ for ALLTID ;)

Gro Marie sa...

Du er ikke alene om det!

Etter å ha flyttet rundt i Norge som en postpakke, på en måte, og har alltid sagt at eg ikke ska bo på Karmøy.

Men se på meg pr idag...
Bor på Karmøy, etablert og greier =)

Når man blir "voksen", da innser man mange ting som man ikke har tenkt på før...

En gang rogalendinger, alltid rogalendinger =)

Gro Marie sa...

Flott bildet av Prins, vis det er det han heter??

Bare ved å se på dette bildet, så savner eg Teddy. Den slags er en fantatisk rase, men kanskje litt krevende til tider =)

Jannicke Kvitvær sa...

Mhmm, sant det dere sier her inne, tiden får vise hva det tilslutt blir ;-)

Gro Marie, Ja, bildet er av Prins. Joda, litt krevende er han nok, men det er nok mest fordi han er en hann.. :-)

Hadde du en av samme rase før?

Gro Marie sa...

Ja Teddy var en buhund. Hann er nok krevende forhold til hunn ja =)

Pappa skaffet seg en hund etter at foreldrene mine ble skilt når eg var 9, og han ville ikke være alene i et hus.. Så han skaffet seg Teddy, han hadde en buhund som hette Theo når han var ungdom.. Eg sier Teddy var min for det var eg som tok meg mest av ham =) Han ble 11 år... Når han ble avlivet (pga han hadde ingen livslyst) så taklet eg ikke å være uten hund mer enn halvt år.. Da skaffet eg meg Taiger =)

Ann`s Side sa...

du er så ung vettu at du ikke trenger bestemme deg ennå for hvor du skal slå deg ned;) ta 1 år i stvg og se hvordan du trives med det, og dersom du trives er det bare å fortsette der:D alltids mulig å flytte på seg igjen om du skulle føle for det:D lykke til uansett, og håper du finner ut av det:D nyt i allefall ÅL oppholdet ditt:D