mandag 21. januar 2008

Hør på mora di...

Det var en vakker vinterdag...


Torsdag den 16. januar dro jeg, sammen med skolen, opp til Geilo.
Alt var fryd og gammen den morgenen på bussen,
vi skulle kjøre nedover bakker i en hel dag,
en solfylt dag.

Sammen med flere andre tok jeg stolheisen helt til topps,
den første turen nedover var bare herlig, så herlig.

Vi tok heisen opp igjen - denne gangen kjørte vi gjennom skogen,
en ukjent bakke åpnet seg foran oss.
Mammas kjente ord fra da jeg var liten
dukket plutselig opp i hodet mitt:
"Før du renner nedover i en ny bakke, bli kjent med den først!"

Men denne gangen overså jeg hennes ord...




Ja, det var en vakker vinterdag - helt frem til nedturen inntraff...

Bandasje og krykker i to uker fremover,
joda, jeg har et par ord å si til dette:
"Hør på mora di"

5 kommentarer:

Anine sa...

ÅÅ!!! Det så ikke godt ut! Men ordtaket ditt er helt rett, man skal høre på moren sin, de vet som regel best selv om vi ikke vil innrømme det :-P Masse god bedring, og hør på mora di neste gang! :-P

Linda K. Hansen sa...

Ååh, det så vondt ut. Ønsker deg god bedring. Håper andre er flinke til å stille opp for deg som hopper rundt i krykker :)

Gro Marie sa...

Hør på morra di, den slags e jo til å bryte :P Neida..
Så klart ska man høre på ens mor, men kommer an på kass situasjon det er (for min del)...

Anonym sa...

Kj|||pe gre|er! Men du f|kk kanskje et k|||||ck utenom det vanl|ge rett før du ramlaaaa :P Goood bedr|ng! :)

Piamiin sa...

Au da!! Sånn skjer med alle ulydige barn ;) Pass på neste gang du!! hehe gOD bedring!!